Autouncle

Uddannelse
Digital Konceptudvikling, 1. semester

Virksomhed
Autouncle

Den stillede opgave
Øge kunde trafikken på Autouncle.dk gennem konceptuel tænkning.

 

Konceptet

Vores koncept fungere således at du på alle brugte biler på AutoUncle har mulighed for at se hvordan andre folk har vurderet f.eks. udstyr og komfort på den bil lige netop du kigger på.
Når en bilkøber kommer ud til en forhandler for at prøvekøre en bil, har køberen på forhånd udset en eller flere biler han gerne vil prøvekøre. Inden han sætter sig ind i bilen for at testkøre, får køberen udleveret en tablet af sælger, så han kan udfylde en tjekliste til sig selv.
I tjeklisten har køber mulighed for at give bilen ratings fra 1-5 i nogle forskellige kategorier. Disse kategorier indebærer bl.a. hvor godt han synes anlægget lyder, hvor god benplads der er bagi og om bilen overordnet er komfortabel at køre i. Når køber har lavet tjeklisten færdig, får han/hun tilsendt denne til sin AutoUncle profil.
Ude hos forhandleren kan de sammen gennemgå bilerne på en overskuelig måde, hvilket både er til gavn for køber og sælger.
Slut-tilbuddet fra sælgeren vil desuden også indgå i dokumentet. På den måde undgår både sælger og køber en masse papirarbejde. Køber har mulighed for at sammenligne alle de biler han har prøvet, ikke blot ved én forhandler, men ud fra alle forhandlerne han har været hos. Dette giver køberen et godt overblik over hvordan hver bil egentlig var at køre i, og han kan her sammenligne ud fra de prioriteringer han har til en bil, så han kan finde den bil der passer til lige netop hans behov.

Når kunden efter en prøvetur har fuldendt tjeklisten af bilen og gemt den, bliver tjeklisten automatisk sendt online og ind på den specifikke bils side på AutoUncle. Andre bilkøbere får her gavn af den tidligere kundes erfaringer af bilen og dens udstyr, og de får derfor et bedre helhedsbillede af den bil som de kigger på. Via dette bruger-til-bruger rating system får vi skabt enormt stor gennemsigtighed, og får kunderne til at føle sig trygge. Utrygge kunder er i dag et stort problem på brugtbilsmarkedet, og netop derfor er dette koncept en game changer.
Herunder kan den overfladiske prototype afprøves.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *