Humlefryd

Uddannelse
Multimediedesigner, 3. Semester

Virksomhed
Humlefryd (Produkt fra Bryggeriet Skands)

Den stillede opgave
Redesigne produktet ”Humlefryd” fra Skands bryggeriet og skabe et passende univers og kampagne til at markedsføre øllen.

Konceptet
Humlefryd er en gylden pilsnerøl med en let sødme og en karakteristisk karamelsmag. Øllen kan nydes som en lækker forfriskning, men er også god til røget fisk eller stærk mad. Ud fra dette samt SKANDS Bryggeriets charmerende historie, herunder devisen ”Nogen har sagt, at man må vågne op af sine drømme for at realisere dem”, fandt vi inspiration til vores koncept.
Vores koncept koncentrerede sig om taglinen ”Nyd de gyldne øjeblikke”. Vi lagde fokus på hverdagens små sejre og skabte en jordbunden, hyggelig, men også eksklusiv atmosfære på kampagnesitet, såvel som reklamefilm, merchandise og billboards. Samtidig gav vi også vores univers en maskulin tone, for vi kommer nemlig ikke udenom, at øl har en vis maskulinitet over sig. Konceptet skulle vække genkendelse, give modtageren et smil på læben og en rar følelse i maven. Når de oplever et ”gyldent øjeblik”, skulle deres tanker falde på Humlefryd.
Herover kan kampagnesitet, merchandise og billboards ses. Reklamefilmen kan ses herunder.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *