Madspild
Uddannelse
Multimediedesigner, 3. Semester
Virksomhed
Madspild – Den gode sag
Den stillede opgave
Udforme og udvikle en kampagne, som støtter op omkring en god sag. Vi valgte her at fokusere på madspild.
Konceptet
Konceptet sætter fokus på det sjove og nyskabende aspekt i at lave mad ud af de råvarer, man har til rådighed, for at intet går til spilde. Vi vil åbne målgruppens øjne for, at man sagtens kan forkæle sig selv med god mad, selvom det er rester fra gårsdagens retter, der er fundamentet i retten. Der er også et kompetitivt aspekt i kampagnen, da vi vil gøre madlavning sjovt ved hjælp af konkurrencer. Disse konkurrencer vil hjælpe målgruppen til at tænke madlavning på en ny måde, da de kan hente inspiration fra, hvordan andre tackler nedbringning af madspild i køkkenet. Konkurrencerne vil både foregå fysisk i storcentre, men også online på f.eks. Instagram.
Vi vil gennem kampagnen også vise, hvor nemt madlavning kan være, selvom man har reducering af madspild for øje. Det kan være ved at klargøre for målgruppen, at rester let kan bruges til lækre madpakker og til aftensmad dagen efter, så man ikke behøver bruge tid på det. Det kan også være ved at informere dem om, hvor meget tid de sparer på indkøb og madlavning, hvis de blot planlægger deres aftensmad og laver indkøbslister dertil. Derved kan målgruppen let nedsætte deres madspild og samtidig forøge deres livskvalitet med lækre retter, sjovere, konkurrencepræget madlavning og mere tid til andre aktiviteter.
Sjov video. Godt lavet og fed 70er musik fra Moppet show.
Tak, Jacob. Vi havde det også sjovt med at kreere videoen og resten af projektet.